Dušica Savić, uspešna je mlada preduzetnica koja je razvila dva sopstvena brenda.  Ona dizajnira modne dodatke pod nazivom “Muffin Accessories” i odeću potpisanu njenim imenom i prezimenom, poput majica i haljina. U razgovoru sa njom saznali smo da je ona počela sa željom da izradjuje unikatne predmete, kao i sa ciljem motivisanja žena da ne prate slepo trendove. Mlade preduzetnice savetuje da se sete svaki put kada budu na rubu od odustajanja koliko truda, novca i vremena su uložili da bi nešto ostvarili, jer onda je želja za napredovanjem, kako Dušica navodi, još veća.

Recite nam nešto o Vašem biznisu?

Već sedam i po godina bavim se ručnom izradom nakita i vlasnica sam brenda “Muffin Accessories”, a pet godina dizajniram i izrađujem odeću i torbe pod brendom “Dušica Savić”, namenjenom devojkama i ženama koje znaju da cene ručni rad, ne prate slepo trendove već za sebe biraju ono u čemu se dobro osećaju.

Kako ste došli na ideju da postanete preduzetnica, koji su bili Vaši motivi da krenete u realizaciju svog sna?

Najveći motiv jeste ljubav prema poslu koji radim, mogućnost da stvaram unikatne predmete, a da ujedno od toga i živim. Samim tim prirodno je bilo da pokrenem nešto svoje, gde mogu da utičem na kompletan proizvodni proces.

Kako su izgledali Vaši poslovni počeci, i da li su Vas prepreke na koje ste nailazili terale da preispitate odluku o pokretanju posla ili su Vas dodatno motivisale da se borite još više? 

U mom slučaju sve je počelo kao hobi pre mnogo godina nastankom brenda nakita, dok sam bila student četvrte godine pejzažne arhitekture. Tada sam još uvek mislila da ću po završetku fakulteta raditi u struci. Međutim hobi je vremenom počeo da donosi veću zaradu i kroz nekoliko godina stekli su se finansijski uslovi da pokrenem nešto ozbiljnije, a to je bio brend garderobe, pre 5 godina. Bilo je dosta prepreka. Morala sam da učim mnogo o procesima od nastanka same ideje do plasiranja proizvoda na tržište. Prošla sam veliki broj obuka, radionica i seminara, što je zahtevalo mnogo vremena i učenja. Ne mogu da kažem da je to nešto što mi je teško palo jer se dešavalo nekako u hodu, polako sam usvajala jednu po jednu stvar i primenjivala je u praksi. Mnogo puta sam preispitivala svoje odluke, ali sam svaki put imala sve veću želju da nastavim dalje. Kada počnete da preispitujete svaki svoj korak u poslu setite se koliko truda, novca i vremena ste uložili kao i mnogih uspeha koje ste ostvarili do tog momenta i to je nešto što vas podstakne da se potrudite jos više.

Koliki je izazov biti žena preduzetnica u današnje vreme?

Izazov je velik jer sve zavisi od vas i od odluka koje donosite. Ako nemate stalan posao, a pokrećete nešto svoje pritisak je samim tim mnogo veći, jer ako ne uspete u tome ne samo da možete biti na nuli nego i u minusu.  Na sreću danas postoji veliki broj radionica, seminara i konkursa gde možete steći potrebno znanje, dobiti finansijsku podršku kao i podršku u vidu savetovanja koje vam znatno mogu olakšati kompletan proces započinjanja i razvijanja posla.

Koje su to osobine koje po Vašem mišljenju treba da poseduje žena koja želi da bude uspešna preduzetica?

Moraju biti uporne i strpljive, jer se nekada stvari odvijaju mnogo sporije nego što smo zamislili.

Šta je po Vašem mišljenju to što definiše razliku između uspešnog i propalog preduzetničnog poduhvata? 

Iza svakog uspešnog preduzetničkog poduhvata stoji osoba koja voli ono čime se bavi i tome je maksimalno posvećena. Potrebno je da imate jasnu ideju i detaljno razradite poslovni plan pre pokretanja bilo kakvog posla i time smanjite rizik od neuspeha.

Koliko je važno pratiti novine koje industrija i trzište donosi, i da li je teško izboriti se sa konkurencijom? 

Smatram da je vrlo važno pratiti promene i novine. Naravno da ne treba nužno da usvojimo svaku od njih, jer možda nije svaka dobra za naš biznis, ali svakako da moramo biti u toku. Poslovni svet se menja iz dana u dan, pogotovo kada je reč o kreativnoj industriji. Konkurencija je velika, ali svaki brend je priča za sebe I to je ono čemu treba da težimo i verujem da na tržištu ima mesta za sve.

Da li Vi pratite inovacije i trendove u Vašoj oblasti?

Da, jer su trendovi i inovacije nešto što je neizostavno u kreativnoj industriji. Ali kada je reč o mojim kreacijama želim da ostanem dosledna svom stilu i budem prepoznatljiva po njemu.

Kojim životnim lekcijama Vas je naučio ovaj životni potez i izbor?
Da uvek moram da dam sve od sebe i da radim pet  puta više, da nije svaka ideja dobra, da je ok pogrešiti,  rizikovati i početi sve iz početka i što je najbitnije, da u najtežim momentima verujem u sebe jer možda baš tad niko drugi neće.

Šta biste poručili budućim preduzetnicama?

Da budu svesne da niko nije uspeo preko noći iako nam se često čini da je tako. Iza svačijeg uspeha stoji mnogo sati rada, planiranja, usavršavanja i ulaganja, da znaju da je u redu nekad zatražiti pomoć i podršku jer se niko od nas ne razume u sve. Verujte u  sebe i budite ponosne na svaki svoj uspeh.