Živimo u vremenu tehnologije, brze komunikacije i društvenih mreža. Ali, nemojte da zaboravite, društvene mreže ne služe samo za zabavu i druženje, one mogu da vam posluže i u poslovanju. Jedan od tih primera je i LinkedIn – društvena mreža koja vam omogućava da ostvarite konekcije sa poslovnim ljudima iz vaše okoline ili branše.

Verovatno ćete čuti ovo mnogo puta, ali postoji niz prednosti koje vam može doneti uređen LinkedIn profil. Sa preko 590 miliona korisnika širom sveta, LinkedIn važi za veoma popularnu platformu namenjenu poslovnim ljudima i profesionalcima. Prilično je popularan u IT i stratup industriji, i često je koristan alat za pronalaženje saradnika, zaposlenih, partnera ili investitora.

A ukoliko ste mlade preuzetnice na putu do uspeha, i u potrazi ste za investicijama i budućim saradnicima ili mentorima, vreme je da razmislite o prijavljivanju na ovu mrežu. Statistike kažu da je 41% svetskih milionera svakodnevno koristi LinkedIn, pa zašto onda i vi ne biste krenule tim putem?

A evo i par korisnih trikova i saveta koji će vaš LinkedIn profil učiniti jednim od primera dobre prakse.

Pre svega, treba da unesete sve osnovne informacije o sebi, počevši od obrazovanja, poslovnog iskustva (ukoliko ga imate), kao i trenutne pozicije unutar vašeg poslovanja ili organizacije u kojoj se nalazite. Potrudite se da kratko i jasno iznesete potrebne informacije, u skladu sa gramatičkiim pravilima i bez grešaka u kucanju. Kažu, tri puta meri, jednom seci, pa tako i vi. Nemojte da vam bude žao vremena, sve proverite više puta, i nemojte da preskačete neke delove, kao što su informacije o dodatnim aktivnostima, volontersko iskustvo, rad na projektima i sl. To su sve relevantne informacije koje mogu da govore o vama, vašim interesovanjima i dosadašnjem iskustvu. Budite slobodni da unesete i opis aktivnosti, gde je to moguće, kao i korisne informacije, imena i linkove.

Takođe, možete da unesete i neke od vaših profesionalnih i ličnih veština, koje biste želeli da

istaknete kao bitne. Vaše konekcije, prijatelji i kolege vas kasnije mogu endorse-ovati za njih, te svojom ‘’garancijom’’ potvrditi da zaista i posedujete te veštine. Pored toga, na LinkedIn-u je moguće i ostaviti tekstualnu preporuku ili komentar o utiscima o radu sa nekom osobom, a znamo da u biznisu ne postoji ništa bolje od direktne preporuke.

Što više informacija unesete, veća je mogućnost da vaš profil bude vidljiviji za sve one investitore i saradnike koji se kriju (ili ne) tamo negde. Zahvaljujući složenim algoritmima koji se kriju iza mehanizama same platforme, olakšana je mogućnost povezivanja preko sličnih poslovnih i ličnih interesovanja i veština.

Pobrinite se da odaberete neku profesionalnu fotografiju koja će da predstavlja ne samo profilnu sliku vašeg profila, već i deo vašeg vizuelnog identiteta u svetu zvanome LinkedIn, nešto po čemu će ljudi da vas primete ili upamte. Sve je stvar prvog utiska, sećate se?

Pored toga, obratite pažnju i na kratak opis koji se nalazi u zaglavlju vašeg profila. Razmislite šta je ono najbitnije što biste želeli da vaši poslovni partneri ili saradnici znaju o vama. To je ipak prva stvar koju ljudi vide kada uđu na vaš profil.

Još jedan savet : ažurirajte URL vašega profila. Postoji opcija da napravite personalizovanu verziju URL-a (npr. https://www.linkedin.com/in/marijanamarijanovic), a to uvek izgleda mnogo profesionalnije od brojki ili neodređenih znakova koji čine vezu koja vodi do vašega profila.

Da pređemo na umrežavanje… LinkedIn vam nudi opciju da se pridružite raznim grupama koje su kreirane oko određenih poslovnih branši i niša, lokacija, pozicija, raznih industrija i interesovanja. Unutar tih grupa možete da upoznate ili primetite neke buduće saradnike, investitore, čak i konkurenciju, ili jednostavno možete da imate virtuelno mesto gde možete da postavite neko pitanje ili pročitate nešto više o problemu ili temi koja vas zanima. Grupe kojima se pridružite postaju vidljive i na vašem profilu, ukoliko niste podesili drugačije vaša podešavanja profila.

Da zaključimo, bilo da tražite nove uspehe, znanja i iskustva, nove konekcije u poslovnom svetu ili želite da se pročuje za vas i vaš poslovni poduhvat, uredan LinkedIn profil može da vam posluži u te svrhe. On se može smatrati nekim vidom vaše lične karte u online svetu, koja će da se predstavlja i govori u vaše ime, u momentima dok ste offline, i radite na ispunjenju vaših ideja i snova!