Ako ste nekada čitali knjigu koja se bavi tematikom uspeha, tj. kako postati i ostati uspešan, onda ste sigurno saznali da je jedna od najvažnijih strategija da se okružite „pravim“ ljudima. To važi i za posao i za bilo koju drugu sferu u životu. Zamislite da ste stalno okruženi ljudima koji vas motivišu da budete bolji, da se razvijate i da napredujete… Ipak, da je tako jednostavno, svi bi to i primenjivali.

 Svima se sigurno bar jednom desilo da su se u nekoga razočarali. Na kraju krajeva, normalno je pogrešno proceniti. Kako kažu, sve je to za ljude. Ono što je mene inspirisalo da napišem svoje viđenje o ovoj temi jeste činjenica da u poslednje vreme često čujem i vidim, a posebno osetim neiskrenost, lošu nameru i možda neko zlo u ljudima. A ja toliko verujem u dobrotu, ljubav i iskrenost da me je to podstaklo da se zapitam: Šta se to dogodilo sa nama?

 Da li danas, više nego ikad, postoji toliko onih kojima se ne može verovati? Kako je to moguće, kad svi za sebe misle da su dobri i „na mestu“? Ko su onda ti pogrešni ljudi, i gde su oni pravi? 

„The truth is out there“, kako kaže čuvena rečenica u nekada popularnoj seriji Dosije X. Ništa nije ni crno ni belo i činjenica je da postoje i dobri i loši ljudi, sa tim da su kriterijumi na osnovu kojih ih svrstavamo poprilično individualni. Zato sam sklona da verujem da postoje neki osnovni putokazi kako odabrati prave ljude, bilo za posao, bilo za druženje ili nešto treće.

 

    • Delite iste vrednosti. Ako ne znate da procenite šta je nekome važno, ili se možda dvoumite da li je ta osoba ono što mislite, možete iskoristiti ono što se koristi na intervjuima za posao. Dakle, pitanja! Osoba se može predstaviti da je nešto što nije, kao što postoje oni koji su savršeni na papiru, a u praksi su sasvim nešto drugo. Procenite koje vrednosti u životu neko ima i da li se one poklapaju sa vašim. Poklapanje ne mora biti 100%, jer niko od nas nije idealan, ali bi trebalo biti bar u onim osnovnim i glavnim vrednostima. Ako želite da upoznate ljude koji dele vaše vrednosti, onda budite pravi predstavnik istih.

 

    • Ako cenite ljude na osnovu toga šta imaju, a ne na osnovu toga ko su i u šta veruju, onda ste veoma površan procenitelj, a vaš izbor će vam to i doneti – površnost.

 

    • Budite ono što jeste. Čujemo često: „Pokazao/la je svoje pravo lice!“ Baš zbog toga treba da imamo hrabrosti da budemo ono što jesmo. Uvek. Bez kompromisa. Ako drugi ne rade to isto, mogli bismo prestati da se poredimo sa njima. Jedini put da nađete sreću sa drugima jeste da iskreno volite ono što oni jesu, kao i da oni vole vas. Da bismo to uspeli, moramo otkriti ko smo.

 

    • Iskrenost je važna. Sad ćete možda pomisliti da ja idealizujem, i mogu se složiti da delom i jeste tako. Znate ono priču, ja sam nastupio/la iskreno , a druga osoba je dobila šta je htela, iskoristila me da bi došla do svog cilja. I da li se onda iskrenost isplati? Najbolje prolaze oni koji se služe prljavim sredstvima. Možda jeste tako, i svedoci smo da su ljudi koji manipulišu i lažu često oni koji lakše stignu do cilja, s tim da se uvek treba zapitati koji ćemo mi put odabrati? Želimo li mi da budemo isti kao oni?

 

    • Budite otvoreni, bez predrasuda molim! Danas, više nego ikad, važno je biti otvoren i svet gledati iz različitih uglova. Ako se potrudite da se fokusirate na dobre strane kod nekoga, sigurno ćete ih i naći.

 

    • Verujte jedni u druge. Toliko bi stvari u životu mogli da poboljšamo kada bismo verovali jedni u druge. Sama rečenica: Verujem u tebe, ima moć koja može da nam da neverovatnu snagu, zar ne?

 

    • Budite svesni da su ljudi najvažniji u životu i da oni koje ste odabrali imaju veliki uticaj na to kako ćete ga živeti.

 

    • Pustite pogrešne da odu. Ovo je jedna od najzahtevnijih stavki. Ponekad je zaista potrebno prihvatiti da će neki ljudi otići. I da ćete lakše disati kad oni  zaista ne budu u vašem životu.

 

    • Počnite od sebe. Uvek se pitajte kako vi možete da budete bolji. I radite na tome. 


Dobrih ljudi ima samo su ovi drugi često glasniji… Ali, zapamtite, nije jačina ono što privlači slušaoce, već kvalitet i sadržaj priče.